10 Kasım 2013 Pazar

Nev'i Şahsına Münhasır


Yıl 1999 yer TED Ankara Koleji Bilgisayar Labı.

4. sınıf kocaman yanaklı bir kız çocuğu o gün ilk kez bilgisayarla tanışır. Önüne bembeyaz bir sayfa koyar Özgür hocası. Bu sayfa Word' de yazılmış bir metni kopyalayıp başka bir belge açarak ona yapıştırmaktan ibaret olan bir sınavdır. Dener denemesine ama ne bilsin cut'ın o metni tamamen yok edeceğini ve bir daha geri getirmeyip o sınavdan sınıfın en düşük notunu alacağını...


Yıl 2013 yer Eskişehir Anadolu Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği
4. sınıf ve evet hala kocaman yanaklı o kız çocuğu kısmetse 7 ay sonra o metni yok eden bilgisayarın MÜHENDİSİ olacak. Değil copy-paste ctrl+c ctrl+v bile biliyor artık siz neden bahsediyorsunuz ;)


Hayat dediğin şey bir hayli enteresan bana kalırsa. Bundan yıllar yıllar önce biri anneme bu çocuk 7 sene üniversite okuyacak, 2 kere bölüm değiştirecek, doktor da olmayacak dese eminim annem o insana çok gülerdi, ne umdu ne buldu kadıncağız :) Yukarıda da okuduğunuz üzere ben o kocaman yanaklı kız çocuğuyum, hayatındaki ilk büyük başarısızlığını mesleği olarak benimsemiş bir kız çocuğu, 2008 senesine kadar bilgisayarla ilişkisi tamamen facebook ve powerpoint olan bir kız çocuğu. Peki o günlerden bugünlere nasıl geldim?


Başkent Üniversitesinde Biyomedikal Mühendisliği okurken hayatıma Muhammet YORULMAZ adlı bıyıklı, güler yüzlü bir adam girdi ve Ceren'in C' siyle başlayan bir programlama dili öğretti bana ama ne öğretmek içime içime işletti ve hayattan istediğim pek çok şeyi değiştirdi. O güne kadar olmak istediğim her şey bir anda yerle bir oldu, büyük uçsuz bucaksız bir dünyanın kapıları aralandı ve ben bir gün kendimi dershanede herkesten gizli üniversite sınavına tekrar hazırlanırken buldum. Radikal kararlar vermek her zaman iyi olmasa da idealleri peşinde koşan bir insanın daha doğrusu kararını vermiş bir insanın önünde hiç bir engel duramazmış bunu o gün öğrendim. Hayatımda en içten iyi ki dediğim ilk olayımdır bu, 3 seneni verdiğin 2 sene sonra mezun olacağın bölümü bırak dershaneye git olmayacak duaya amin de, bu olacak iş mi? diyebilirsiniz, dediler de. Bende cevabımı 4 sene gecikmeli olarak Haziran '14 de vermeye hazırlanıyorum. Tanıtımdan da anlayacağınız gibi ben ne öğrendiysem üniversite yıllarımda öğrendim ve öğrenmeye devam ediyorum. Benim için Bilgisayar Mühendisliği bir meslekten çok bir tutku. Zaten bunu bir hayat biçimi olarak görmeyecekseniz bu mesleğe de bu bölüme de uğramanızı tavsiye etmem. Yaşadıkça güzelleşen, emek verdikçe size farklı değerler katan bir "şey" bu. Ne olduğunu inanın ben de sizlerle birlikte zaman geçtikçe öğreneceğim. 

Gelelim BilgisayarMühendisliğiniNasılBilirdin'e...
Burada 3 farklı insandan cümleler okuyacaksınız. Biri sporcu, sanattan müthiş keyif alan, bilgisayar ve programlama dünyasına ait kültürü üst seviyelerde dolaşan bir Bilgisayar Mühendisi, öbürü 5 yaşında bu dünyaya adım atmış, kod konusunda yetenekli, çalışma hayatını tatmış, ağzı iyi laf yapan bir Bilgisayar Mühendisi, ben de yukarıda okuduğunuz hikayeye sahip, yapabilirse girişimci olacak bir Bilgisayar Mühendisiyim.  
Yeri gelecek kitaplardan, yeni teknolojilerden, filmlerden, dizilerden konuşacağız yeri gelecek gittiğimiz etkinliklerden, denediğimiz oyunlardan ya da teknolojilerden bahsedeceğiz ama en önemlisi de Bilgisayar Mühendisi olmak isteyen ya da hala bu bölümde okuyan ve farklı bakış açılarıyla mesleğini tanımak isteyenlere nev'i şahsına münhasır bir rehber niteliğinde yazılar yazmaya çalışacağız. 

Keyifli takipler...
Ceren AKSU

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sabaha kadar açığız!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...