3 Aralık 2013 Salı

Mey biter saki kalır...

“Mey biter saki kalır. Her renk solar haki kalır. İlim insanın cehlini alsa da, hamurunda varsa eşeklik; baki kalır.” Fuzuli


Bu yazı sırf Bilgisayar Mühendisliği için değil her meslek için. Her “BÜYÜK” olmaya çalışan insan için. Hayatım boyunca kimsenin sözünü kesmemeye, haksız da olsa her insanın düşüncesine saygı duymaya çalıştım. Ailemden böyle gördüm ben. Küçükken takribi 5 yaşlarındayken bir ev alma durumumuz oldu ve aile meclisimiz yuvarlak bir mutfak masasında toplandı. O meclisin içinde 5 yaşındaki ben de vardım. Olmalıydım çünkü o evde ben de yaşayacaktım. 22, 24, 47 ve 54 yaşlarındaki ev ahalisinin olduğu kadar benim de bir oy hakkım vardı, düşüncelerimi paylaşabilirdim ailemle ve öyle de yaptım sözüm bitene kadar da pür dikkat dinlediler beni, ben de onları. O günden sonra da yaşı kaç olursa olsun, bilgisi ne olursa olsun o insanın anlattıklarını dinlemeye başladım çünkü ben ailemden böyle gördüm ve saygılı olmayı böyle öğrendim.  

Bazı değerler vardır benim için bir iş SAMİMİYETLE yapılmışsa çok değerlidir. Bir insan hem küçüğüne hem büyüğüne SAYGILIYSA çok değerlidir. Bir EMEK var ise orada, bir ÇABA var ise çok değerlidir. Bütün bu saydıklarıma bir de ANLAYIŞ ve DÜRÜSTLÜK eklenirse o iş ya da o insan gözümde çok BÜYÜKTÜR.

Bu hayatta çok insan ile karşılaşıyoruz, kendimizce çok şeyi de tecrübe ediyoruz. Kimi zaman çok BÜYÜK insanlarla kimi zaman da kendini BÜYÜK sanan ama BÜYÜK’lüğün ne olduğundan bihaber insanlarla oluyor bu karşılaşma. Ve ne yazık ki bazen bazı davranışlar hiçbir profesyonel esasa dayanmıyor; samimiyetle yaptığınız bir iş, her aşamasında dürüst olduğunuz, büyük bir özen ve çabayla inci gibi dizdiğiniz emeğiniz ne saygı görüyor ne de anlayış…

Eğer bunu okuyorsanız ve bir gün benim tabirimle BÜYÜK ADAM genel anlamda da bir yönetici, bir akademisyen ya da işinin ehli biri olursanız siz dinleyin küçüklerinizi, onlara değer verin.

Sen ne tecrübe ettin de böyle yaralısın derseniz de o da bana, bize kalsın. Sadece hepimiz anımsayalım yaş ile büyüklük olmuyor, olmuyor, olmuyor. Bir de hep Fuzuli akılda kalıyor. Bu sefer büyüklük bizde kalsın…

Saygı ve sevgilerimle.

Ceren AKSU

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sabaha kadar açığız!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...