2 Ocak 2014 Perşembe

2013'ten geriye...




Koskocaman, bol umutlu, bol gelişmeli, bol yenilikli bir yılı geride bıraktık. 2013 teknoloji için çok verimli bir yıl oldu. Girişimler, telefonlar, kurtuluşlar, viraller ne ararsan vardı. Sizler için aklımda kalanları derledim. Buyrunuz…







10. Facebook Graph Search
Tarih 15 Ocak 2013’ü gösterdiğinde Facebook yeni oyuncağı Graph Search’ü tanıttı. Facebook’un bu yeni arama özelliği fotoğrafları, kişileri, yerleri ve fazlasını bulmayı kolaylaştırmayı amaçlarken beraberinde yeni bir Google mı doğuyor tartışmalarını da getirdi. Facebook mühendislik direktörü Lars Rasmussen'e göre Google'ın araması ve Graph Search birbirinden oldukça farklı. "Web araması, sizden bir takım anahtar kelimeler alıp, bu anahtar kelimelere göre en iyi sonucu gösterir. Graph Search ise cümleleri birleştirmenize, bu sayede kişileri, yerleri, fotoğrafları ve Facebook'taki diğer içerikleri bulmanızı sağlıyor." Başarılı mı? Gerçekten kullanmadım bilmiyorum ama 2013 harikalarına girmeyi başardı bana göre.

9. Winamp Satıldı.
Çocukluğumuzun teknolojisi 1997 çıkışlı Winamp, son dönemlerde popülaritesini bir hayli kaybetmeye başlamıştı zaten. Önce Nullsoft’tan AOL’e geçti ardından “Microsoft alıyor” söylentileri baş gösterdi ve en sonunda 2013 yılında Belçikalı Radionomy şirketinin bünyesine katılarak tarihe gömülmekten kurtuldu. Neymiş bu Radionomy derseniz; isteyen herkesin kendi online radyo istasyonuna sahip olmasını sağlayan bir platform kendisi. Dolayısıyla Winamp ile altyapısını bir hayli sağlamlaştıracak. 2013’ün en başarılı kurtuluşu bana göre Winamp’ın kurtuluşudur.

8. Yeni Nesil Telefonlar birer birer tanıtıldı.
Mart 2013’te Samsung yeni akıllı telefonu Galaxy S4’ü tanıttı. Dört çekirdekli 1.9 Ghz işlemci, 13 megapiksel kamera, 2 GB ram, 9 dil destekli S Translator, Smart Scroll, Smart Pause, Sesli Fotoğraf, Adapt Display, Story Album, Home Sync ve S Voice Drive özelliklerine sahip bu yeni ürün oldukça ilgi gördü.

Temmuz 2013’te ise Nokia 41 megapiksel kameraya sahip yeni akıllı telefonu Lumia 1020’yi tanıttı. 4.5 inç AMOLED ekranı, Xenon flaşı, 32 GB hafızası ve 2 GB RAM’iyle dikkat çekiyor Lumia 1020 fakat en akılda kalıcı özelliği telefon fotoğrafçılığına yeni bir boyut getirmesi.

Ve Eylül 2013 de bir süredir hakkında yazılıp, çizilen iPhone 5S ve 5C görücüye çıktı. 5S’te yenilik olarak işlemci, grafik geliştirmeleri, hareket sensörü ve kameradaki değişikleri ve ek olarak parmak izi okuyucusunu sayabiliriz. Siyah ve beyaz iPhone renklerine 5S ile altın rengini de ekleyen Apple firması 2014 yılına güzel bir giriş yaptı bana göre. 5C ile de her kesime hitap edebilme yeteneğine de sahip olmayı başaracaklar sanırım. [Hll, spr, dwm ;) ]

Bir güzel gelişme de yerli akıllı telefonumuz, kod adı Gebze olan Turkcell T40’ın tanıtımıyla gerçekleşti. Turkcell’in bulunduğu 9 ülkede satışa sunulacak olan T40’ın özellikleri de oldukça dikkat çekici ve bizler için büyük gurur.

Yılın telefonu milli damarım kabarırsa T40, fotoğraf çekesim gelirse Lumia 1020, oyun oynamam gerekirse iPhone 5S, çok özellikli bir şeyler istersem de Galaxy S4 oldu. Çok özellikli olması beni cezbettiğinden ve Android programlama dilini sevdiğimden ben S4 aldım ya siz?

7. Bitaksi; yeni nesil taksi hizmeti
Benim için yılın en ilginç girişimi Bitaksi idi. Şimdilik sadece İstanbul’da aktif olan bu uygulama bence geleceğin cebimizde olacağının Türk habercilerinden. Şu anda 350den fazla taksiciye sahip uygulama hem IOS hem de Android pazarına girmiş durumda. Hakkında kötü yorumlar da olsa bence Bitaksi Dünya için küçük Türkiye için büyük bir adım. Nazım SALUR’a ve 1 yıldır bu uygulama için emek veren tüm Bitaksi çalışanlarına teşekkür ediyor ve onları alkışlıyorum. Umarım eksiklikleri en kısa sürede giderir ve tüm Türkiye’ye yayarlar bu uygulamayı.

6. Jobs Filmi
Daha önce film hakkında yazmıştım, bu yıl bu alandaki tek film olduğu için de 2013’ü geride bırakırken listeme girmeyi başardı Jobs. Yeri gelmişken bir kez daha rahmetle analım Steve Jobs’ı.

5. IOS 7

Haziran ayında tanıtılan iOS 7 pek çok iOS kullanıcısını heyecanlandırdı. Kullandığım tüm işletim sistemlerinin Android olduğunu düşünürsek bu konuda pek yorum yapamıyorum ama tanıtımdan anladığım kadarıyla köklü bir tasarım değişikliği ve yeni özellik eklentileriyle kullanılası, şık bir arayüz olmuş. Zaten hep derim tasarım harikası istiyorsanız ve uygulamaları paralı alabilecek maddi duruma sahipseniz bir de iTunes deneyimi yaşamak istiyorsanız Apple ürünlerini, telefon gibi telefon istiyorsanız yani biraz teknoloji ve özellik istiyorsanız bir de uygulamalara çok para vermekten yana değilim diyorsanız Samsung ürünlerini almalısınız. [Galaxy S4 mü? iPhone 5S mi? alayım sorularına da “bana göre” cevabımı vermiş oldum böylelikle :) ]

4. Google Glass Denedik
Yine önceki yazılarımda bahsetmiştim. Google Developer Günleri’nde Google Glass Prototipini de denemiş oldum. Bu deneyimimi okumak isterseniz şuraya göz gezdirebilirsiniz. 2013’ün en harika deneyimlerinden biriydi benim için Google Glass.

3. Vine
Bitaksi bu yılın Türk harikasıysa Vine da bu yılın international harikası. 140 karaktere cümle sığdıramayan bizler 6 saniyeye öyle videolar sığdırıyoruz ki aklınız hayaliniz durur. İnanıyorum ki her 2 kişiden 1 buçuğu muhakkak bir vine videosu izlemiş ve gülmüştür(Anneanneme bile izlettiysem ve güldüyse bence doğru bir istatistik). 2013 yılı bence biraz da Vine’ın yılıydı.

2. Harlem Shake
Bu yılın internet virali kesinlikle Harlem Shake’ti. Hala müziği duyunca kıpırdanan ve videolarını 2014’e girmiş olsak dahi izleyen bir insan olarak “ağğğbi süperdiiii yaaaaaağ” diyor ve videoyla baş başa bırakıyorum sizleri.

1. Milyonları evde tutuyoruz derken yalan söylemiyorlarmış.


Söylenecek çok şey var bu konu hakkında ama madem dinden yola çıkılıyor ben de dini bir söz söyleyeyim sadece " Ve birbirinizin mallarınızı aranızda bâtıl ile (haksızlıkla) yemeyin. Ve insanların mallarından bir kısmını, bildiğiniz halde günahla yemeniz için, onu hakimlere (rüşvet olarak) vermeyin.” (Bakara 188)
Her musibet bir viral de getiriyor tabi 2013 son çeyrek virali de ayakkabı kutusunda biriktirdiğimiz milyoncuk(!)larımızdı.

0. Gezi Olayları

Bu konuyla ilgili de yazmak istediğim, haykırmak istediğim çok şey var. Yeri ve zamanı değil ama Gezi bana koskocaman bir umut verdi. Pek çoğumuz düşündük, deyim yerindeyse savaştık özgürlüğümüz, umutlarımız, yarınlarımız, çocuklarımız için. Sonucunda ne mi oldu? Kendi adıma çok çalışmam gerektiğini öğrendim. Zaten gözüm açıktı, daha da çok açıldı desem yalan olmaz. 2013 Türk tarihinde önemli bir yıldı. Birlik ve beraberliği kamçıladı. Elele yürüyen bir gençliği hatta 7den 77ye bir Türk halkını tanıdık ve 2014’te tanımaya devam edeceğimize, bu ülkeyi yaşanabilir kılacağımıza canı gönülden inanıyorum. Yetişen Hukukçularımıza, Öğretmenlerimize, Mühendislerimize, Doktorlarımıza, Memurlarımıza, İşçilerimize, İletişimcilerimize inanıyorum. Ve tüm Gezi direnişçileriyle gurur duyuyorum. Hayatını kaybedenlere Allah’tan rahmet, yakınlarına ve bizlere baş sağlığı diliyorum. Sizleri, Odtü’yü, Gezi’yi ve nicelerini unutmayacağız… Görüşünüz ne olursa olsun sizler de unutmayın. Unutmayın ki beraberce özgür bir ülke yapabilelim Türkiyemizi, fikirlerimizi öldürmeden, haksızlık yapmadan, can acıtmadan, çalmadan, yıkmadan, bozmadan özgürce tartışabilelim.

(Not: Unutulanlar olmuştur muhakkak aklınıza gelirse yorum yazarak bizlerle paylaşın lütfen J )

Sevdiklerinizle geçireceğiniz sağlık, mutluluk, başarı, huzur, umut ve teknoloji dolu güzel bir 2014 diliyorum sizlere.

Görüşmek dileğiyle…
Ceren AKSU

3 yorum:

  1. saymat'ı da yazaydın iyiydi :D 2013'te patlamasa da en azından 2013'teki bi gelişmeydi hahaha :) eline sağlık güzel çalışma olmuş kanımca

    YanıtlaSil
  2. Saymat başlı başına incelenmesi gereken bir konuydu. To do Listimde mevcut. Bi' ara kullanıcı olarak inceleyeceğim :) Teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  3. bu ciddi yorumunuz için teşekkür ediyorum sayın angelsinsects. başarılarınızın devamını diliyorum smiley smiley gülücük

    YanıtlaSil

Sabaha kadar açığız!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...